Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 4 december 2011

Den mest spännande saken i mitt liv

I november fick jag veta att jag hade blivit vald att fara som utbyteselev år 2012-2013.
Jag blev så glad att jag fick glädjetårar. Jag tror det var min första gång!
Jag får veta på våren till vilket land jag hamnar, mina önskemål är: Canada,USA eller Australien.
Det var i princip därfär jag lagade den här bloggen för jag har som avsikt att skriva i den här bloggen om vad jag håller på med där utomlands.

Samtidigt som jag är jätte exited så är jag rädd. Det är en stor förändring, nog för att jag är en självständig flicka men ändå måste jag klara mig där helt själv. Det jag är mest rädd för är när jag kommer tillbaka! Allt kommer att vara förändrat, vi har antagligen flyttat och jag måste skaffa nya vänner eftersom jag hamnar ett år efter i mina studier. Jag har ändå kommit fram till den slutsatsen att det är värt det! Det som jag är jätte tacksam för är att min vän också kommer att fara som utbyteselev så jag kommer inte att vara alldeles ensam när jag kommer tillbaka.
En skrämmande tanke är att nästa år den här tiden så är jag någon annanstans i världen.

Den här sången påminner mig om mitt utbytesår.




DE E FRÅGAN!






                                 När det är en vacker stjärnhimmel älskar jag att beundra den.
                             Den är så stor och alla bekymmer rinner bort när man tittar på den.
                         Det finns så många hemligheter skrivet i stjärnorna.
                     Nästa år kanske jag är borta men samma stjärnor kommer jag att titta på!


P.s Kom ihåg att äta gröt och bli stor och stark ;)
Ha det bra! skall nu fara på springlänk //E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar