Emiliahelena's

Emiliahelena's

tisdag 27 december 2011

Emilia is back

Idag kom jag tillbaka från pappa. Ibland kan det ju bli ganska jobbigt med skilsmässor när man skall hoppa fram och tillbaka hela tiden. Men jag är tacksam för att min mamma och pappas skilsmässa gick så bråkfritt. De har nu varit skilda i ca 10 år, jag minns nästan inte ens hur det var när dom var tillsammans. Jag har alltid tänkt att skilsmässor inte är så farliga för att mina föräldrars gick så fint och de kommer överräns och kan tala med varandra. Men det kan förståss inte allas föräldrar.
Det är faktist först nu på senare år som skilsmässan har börjat störa mig lite grann och det beror på att båda mina föräldrar har fått nya "livskumpaner". Förståss vill jag att mina föräldrar är lyckliga men när de börjar tala om att flytta ihop med dem går gränsen för långt. Jag vill inte bo med en annan familj.. Jag vill inte flytta, jag gillar vårt hem! Mammas och pappas kumpaner är nog trevliga och de har båda trevliga barn (som är yngre) men det räcker bra med att bo med en envis lillasyster. Jag tycker om att ha eget rum och ha lugnt och skönt! Men nog med klagandet. Jag börjar bättre förstå sådana barn som har svårt med sina föräldrars skilsmässa!

Oftast är det ändå bättre att föräldrar skiljer sig än bråkar!

   nu skall jag se på HOW I MET YOUR MOTHER -> skitbra serie!

p.s hittar faktist inte på något nu, ciao!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar