Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 11 december 2011

Ett inlägg om mig

Jag funderade på vad jag skall skriva om i bloggen idag och jag kom fram till att jag skall skriva om mig själv.
Jag tänker göra en jämförelse med mig själv från 2001 och 2011.
Jag tog fram en gammal "Mina Vänner" bok som jag har fyllt i.

År 2001 tyckte jag såhär:                              Idag tycker jag såhär:


Hårfärg: Ljusbrun                                          Hårfärg: Brun (ibland mörkbrun)
Ögonfärg: Blå                                                Ögonfärg: Gråblå
Intressen: Simma,leka,läsa                             Intressen: Musik,sport,politik,film
Bästa skolämne: Matematik                          Bästa skolämne: Samhällslära,engelska
Bästa film: Eva&Adam                                  Bästa film: filmer som väcker känslor,t.ex.Click
Bästa bok: Pettson&Findus                            Bästa bok: Harry Potter
Person jag beundrar: Eva (i Eva&Adam)  Person jag beundrar: J.K.Rowling,Adam Sandler
Bästa låt: Vi har en drake i vår tambur             Bästa låt: Tusen bitar
Djur jag tycker om: Hund                                Djur jag tycker om: Hund
Favorit tv-program: Buu-klubben                     Favorit tv-program: Frendit, Lost, Pako
Godaste maten: Spaghetti Carbonara                Godaste maten: svårt, kanske en god hamburgare
Jag gillar bäst: Kryssningar, lyssna på böcker     Jag gillar bäst: goda vänner och ensamma stunder
Jag avskyr mest: Att tvätta tänderna                  Jag avskyr mest: Mänskor som tror dom är tuffa, orättvisa och oansvarighet                                                                                                                                                                                                                                                                                
Högsta önskan: Att det skall bli jul               Högsta önskan: att vara lycklig, att världen skulle bli rättvis                                                                                                          
Vad jag helst vill bli: Simlärare           Vad jag helst vill bli: klok och kanske ekonom.




Lite har drömmarna ändrat med åren. Men man vet så lite när man är mindre. Man tror man kan allt och vet bäst. Fortfarande idag tycker man så och antagligen några år senare tänker man på hur dum man var som 16-åring. Man blir klokare för varje dag för man lär sig något nytt varje dag.! 
                                                                                          



Tyvärr hittade jag inga bilder på mig själv som liten från denhär datorn så ni får klara er utan. Men jag tror det går bra för jag var inte direkt någon skönhet som liten x)
















Kan ni gissa var jag är? Ledtråd: kolla bilden riktigt noga ;)


Hejdå

P.s Jul om 13 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar