Emiliahelena's

Emiliahelena's

lördag 17 december 2011

Hej

Jag är tillbaka från den burnout-framkallande veckan. Jag kan inte förstå att det är jul om en vecka! Fast ändå känns det länge dit för jag har 100 saker att göra före det. På måndag har vi biologi-förhör och på onsdag historia-förhör, det är underligt att lärarna kallar det förhör när det är lika mycket att läsa till dem som till ett prov i min förra skola.

Jag skall berätta om en sak som hände under veckan. Jag har länge funderat på om jag skulle ta bort mina extra fysikkurser eftersom jag inte är så intresserad av fysik. På nian valde jag fysik för att jag ville bli läkare som stor men för att slippa in i medicinska fakulteten måste man vara bra på biologi,matematik,fysik o kemi och de är inte mina starkaste ämnen i skolan. Så jag funderade mycket och gick till studiehandledaren för att ändra mitt schema och hon tryckte bara på en knapp, sedan var det ändrat, på två sekunder.
Vad om jag gjorde det största misstaget i mitt liv? Hur skall man som 16-åring kunna veta vad man vill med sitt liv? Nu är det ändrat och jag kan knappast bli läkare som stor.

P.s 1. Jag har fått en hemsk hosta, just typiskt när jag behöver min röst imorgon när jag skall till ålderdomshem för att sjunga till åldringarna och på tisdag när jag skall vara speaker på en stand-up kväll.
Jag hoppas verkligen att rösten blir bättre till julafton då jag skall uppträda för släkten med "All I want for christmas is you".

P.s 2. Tack flickor för en trevlig övernattning igår!

P.s 3. Det yrsnöar ;)                                                

Despedida! /Emilia 

2 kommentarer:

  1. reaaalllyyy ska du påriki sjunga all i want for christmas??? Nice!! o i love your blog<3

    SvaraRadera
  2. de va ju meningen men me dehä hostan går de knappast :( o tackkkk!<3

    SvaraRadera