Emiliahelena's

Emiliahelena's

lördag 11 augusti 2012

3 dagar har gått

Good day!

Det här är min tredje dag i Orange Port och jag börjar förstå att jag inte kommer hem på ett tag. Den amerikanska kulturen är annorlunda än den finska o jag har mycket att anpassa mig till. Emellanåt får jag hemlängtan men det är normalt.
Jag har fått mera kontakt med min familj nu så det är kul! Den här familjen är sport hullu! De ser på all sport på TV och spelar alla sporter som går att spela här, korgboll, baseball, fotboll, golf, segling, ridning, paintball, racketball osv. De äter inte så hälsosamt och vi har redan ätit 3 gånger ute sen jag kom. Idag har jag spelat golf första gången i mitt liv! Det var roligare än det ser ut på TV, vi åkte i såndän golfbil som var jätte tufft! Jag var inte så jätte bra på det men jag träffade i alla fall bollen för det mesta. Idag var jag också första gången till matbutiken med min bror Nick, jag gillar honom, han är snäll! Matbutiken var stor och man hittar allt vad man behöver utom surbröd :D Vi köpte i alla fall fettfri laktosfri mjölk så hoppas den är lika god som i Finland!
Imorgon tror jag att vi ska till kyrkan som är jätte vanligt här att man går på söndagar i kyrkan.

Skylten från flygfältet!

Vårt hus, husen här är mycket större än i Finland!

Vår postlåda! De ser ut som i filmerna. Jag förväntar mig post sedan^^

Vår gata heter Quercus St.

Mitt nya rum, jag har 2 sängar att välja mellan, den höga och låga.

vardagsrummet

köket

Nästan alla hus har säkerhets system.

Gatan som jag bor på.

Himlen ser lika ut här som i Finland.

De har typ 7 bilar i det här huset^^ den gröna kuplan är flickans, så vi kör mycket med den.


Köpcentret var vi var till matbutiken.

Nu skall vi äta middag, de äter 6,7,8 tiden middag här.
Efter det skall jag fara övernatten till en av Reagans vänner (flickan i familjen) så där träffar jag hoppeligen nya vänner!

Have a nice day! (det får man höra 150 gånger om dagen här)(alla är mycket artiga)






11 kommentarer:

  1. Det låter fint! Hoppas du njuter av alla nya upplevelser. Din familj verkar riktigt kiva.
    Stooor kram från papi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ha de så bra!! kram emilia

      Radera
  2. JEE!
    usch va overkligt de e att du int e här när skolan börjar, men du verkar ju ha de ganska bra än så länge så då e ju allt bra!:) när börjar din skola?
    jejee ja skratta åt att himlen va likadan:D
    mega puss&kram Ella! <3 :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. :( de känns underlit att ni börjar bogy dit.. min skola börjar 20 Aug! hehe :p Ha de helt bäst o lyckoönskningar ti skolan!<<3 xoxox Emilia :)

      Radera
  3. Aj din bror heter NICK;D wau hoppas du får kaverin via din syrra;) sportfantaster låter super nice, ha du kunna länka åtminstone MOT stranden ren då? ;)HA DE BRA <3 // Soffan

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe :D ja ha int länka fö hit e FÖR HETT :D DESAMMA! JAG ÖNSKAR DEJ KRAFTER TILL SKOLAN!<3

      Radera
  4. Oioioi!
    Du verkar ha det bra där borta! :D Fick tårar i ögonen när ja så inlägget om NY, helt fantastisk stad (avundsjuk)! Blir konstigt att int se dig när skolan börjar!! Och hey försök att njut av värmen för här va 14 grader igår och i förrgår, burrr!
    Stooooor kraaam! :)) <3
    //Becki

    SvaraRadera
    Svar
    1. NY var super alltså helt fantastisk!! Ja hörde att ni ha haft rikit skit väder, synd! :S men här e lite för hett :p De känns också underlit o veta att ni far till skolan nu utan mej :o men krafter till skolan o ha de braa!!
      KRAM <3 :)

      Radera
  5. Det lååter helt superr!! Jag vill å till NYC :DDD Du ha fota jättefiina bilder å uppdatera ofta så att man vet att du lever å har de bra däär på andra sidan jorden!! KRAM din granne ;)! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska fara dit!! de e värt pengarna!! :DD Tack tack o joo ha de så braa dit i borgååå!!! :)) KRAM<3 ( si efter elin :p)

      Radera
  6. Låter som att ditt äventyr börjat riktigt bra. Intressant att läsa. :)
    Have a nice day! ;)
    //Jenni

    SvaraRadera