Emiliahelena's

Emiliahelena's

fredag 10 augusti 2012

New York City

Hej!

Det har gått ett par dagar. Måndag förmiddag följde familjen mig till flygfältet, gråten kom på vägen dit. Flyget tog 8 h och jag lärde känna en ny flicka. Vi kom fram till New York mitt på dagen därför  att de är 7 h efter oss. New York är den tuffaste staden jag sett! Stora byggnader och miljontals av människor! I staden finns lika många människor som i hela Finland.
På torsdag morgon flög jag iväg ensam till Charlotte i South Carolina och därifrån tog jag ett flyg till Daytona Beach i Florida. Jag var riktigt nervös när jag skulle flyga ensam och hitta de rätta flygen.

Nu är jag i Port Orange som är min nya hemstad. Den är precis bredvid Daytona Beach och ca en timme från Orlando. Min familj kom emot mig på flygfältet. Familjen består av mamma, pappa, syster 16 år, 2 brorsor 21 och 23, 2 hundar, 1 häst och katt. Hästen och den andra brorsan har jag inte ännu hunnit träffa.
Här i Florida är super hett! 35 grader och jätte fuktigt, det tar en tid att vänja sig med luften men som tur har alla butiker och hus stark luftkonditionering.
Min familj är trevlig och håller på med en massa saker men jag har ganska svårt att utrycka mig på engelska så jag tycker jag är ganska blyg här men det ändras väl om en tid. Jag har träffat några av flickans vänner och de är trevliga, amerikaner är jätte artiga och kommenterar hela tiden något positivt om andra. Jag har mycket att lära mig och vänja mig med.
Husen här är mycket större än i Finland och alla har fina bilar! Du ser inga "romu"bilar på gatorna. Min hostsyster har en egen bil för här får de börja köra när de är 15..

Här kommer bilder från NYC (orka int muokka dom):

Flygfältet. 50 nervösa och ivriga utbyteselever.

Titta hur stora byggnader i bakgrunden, jag har aldrig sett så höga förut!


Venla som for till Canada

Ida som for till Californien

Times Square (långbyxor på för att vi sku på teater o dom har så myky luftkonditionering dit :p)

Vi såg Lejonkungen musikal på Broadway, den bästa teatern jag har sett!!

Times squre- en av dom finaste sakerna i NY

Där finns allt möjligt, han var en Naked cowboy som spela gitarr.

Empire State Building

Mycket imponerande utsikt från Empire state building!!

De va synd att de va dimmit då för man fick int så bra foton.

Stella & Patrik som for till Portland.

M&M store, den va nice!

Hollister, de va helt mega bäst butik! Dom had myky modeller o de va en superbutik annors o.

Vi besökt Donald Trumps Tower.

Trump Tower- ett imponerande hus

Sista kvällen blev det min första limousine kyyti!

Jeee!

De finns 40 000 taxin i NYC! Vi åka i en^^

Macy's - världens största varuhus.

Inifrån

 USA

Det var en super resa!

Bilder på min stad och familj får ni senare!
Ha det bra, saknar er!

Kram





4 kommentarer:

  1. herreguuud ser helt super ut!
    fick kalla kårar nä ja kolla dehär, hahah...
    vi hörs, svara så snabbt du kan i fb ;) puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)) puss o kram o höras! <3

      Radera
  2. Omg! ja e så aavis på dej:o herregud hu fint de e! Ha de super bäst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)))) dumeee!:) Jobba hårt i skolan ;)

      Radera