Emiliahelena's

Emiliahelena's

torsdag 23 augusti 2012

Peace to the world



Hej alla kära läsare!
Nu har jag avslutat min fjärde skoldag och jag har vant mig ganska snabbt. Jag tror jag gillar mera det finska skolsystemet men det är intressant och gå i en amerikansk skola och det är en fin erfarenhet som inte alla har chans till. Jag har vant mig med ljudet i korridorerna. Jag har inte vant mig med att stiga upp 6 varje morgon, det är hemskt! I går gick jag och sova 9 för jag var så trött! En annan sak som också gör mig tröttare än vanligt är att lektionerna går på engelska och jag måste koncentrera mig hårt! Skolan har också mycket strängare regler än i Finland, jag gillar inte det så mycket för jag har aldrig gillat att följa regler. T.ex om du kommer för sent efter lunchen kan dom förbjuda dig att ha lunch! Om du har för slampiga kläder på dig kan dom skicka hem dig och byta kläder.. Jag gillar bäst lunchpasusen som man har 50 minuter varje dag. Tro det eller ej så saknar jag bogys skolmat!! Den är så god! Och gratis! Här kostar det typ 3 dollar att köpa en hamburgare och jag orkar inte köa så jag och min syster har med lunch hemifrån, typ en smörgås och snacks. Jag saknar riktig mat också, ofta är deras dinner en wrap! Jag tycker att wrap räknas som mellanmål :p
Jag har hittat kompisar i alla klasser så det är bra! Men det är inte lätt att börja alla relationer från noll och bygga upp dem, det är ganska tungt. 
På fredag skall vi med ett gäng och bowla och snart skall jag på länk med Reagan!
Min bror Nick far på veckoslutet till sin skola för att studera men honom träffar jag pånytt när vi nästa veckoslut far till Tallahassee(Floridas huvudstad) på Labors day och se en match Amerikansk fotboll, det blir intressant!


Så glad blev jag när jag tänkte på er som läser bloggen :D

P.s En dag när jag var i mitt rum så kom ena hunden in, jag tänkte att "aww hon är så söt", sedan sket hon på mitt golv och efter det var inte mina tankar lika vänliga mera.. 

Have a great day! 

I min skola säger dom varje dag i högtalarna "It's a great day to be a Hawk!" Tänk om dom i bogy skulle säga varje dag "Det är en fin dag att vara bogyit" 

Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är väldigt duktig med alla nya juttur o hanska. O det e fint at du får så många nya kamrater! Pappa e stolt :)
    Här e alt som vanligt. Regnit väder o ganska kalt. Sku gärna fara till södern o samla krafter till vintern... Men det blir åtminstone inte ennu. Förbereder hösten på duune... Kram från din papi!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack pappa!! saknar dej! Jag hörde vad som hände med Kickan, hälsa henne! Krafter inför säsongen! Om ni kommer på våren hit så får jag ta ledigt från skolan för att resa med er! :)
      Kram!!

      Radera