Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 19 augusti 2012

An exchange year is not a year in a life it's a life in a year!

Hej!

Jag lever ännu och mår bra! Har haft fullt upp!
Bänd camp var jag på hela förra veckan och på fredag for jag iväg på ett läger med 80 andra utbyteselever i Florida, det var så intressant! 35 olika länder och 25 olika modersmål!
Det kändes så skönt att tala med människor som är i samma situation som en själv!
På lägret hade vi kul, lyssnade på många regler och andra saker som är bra att veta under året! Jag spelade amerikansk fotboll första gången och det är en invecklad sport :p
De berättade också om olika resor som vi gör! På vintern far vi till Disneyland och till Florida Keys på seacamp, det kommer att bli bättre än awesome!

Barackerna var vi sov

Florida nature



American breakfast, toast,våfflor,ägg,bacon, allt som är fett & gott!
Jag är beredd på att gå upp i vikt under året :D


IRENE<3 Spain!


Vi är två från Finland i Florida!!
Edward talar också svenska så det var super trevligt att tala sitt eget modersmål!

Danmark och Indonesien!!!





Flagggggggooooooooor, det fanns en till stång med lika många :p


Everybody

Florida exchangers 12-13 !! Vi fick alla likadana t-skjortor 


Jag vet inte om det syns så bra men vi skulle laga en nål varifrån vi kom och där finns typ nålar över hela världen :)!



Imorgon börjar skolan! Jag vet inte hur jag skall förbereda mig, jag vet inte ens om jag är nervös.
Men vet ni vad? De har dress-code i skolan!!! Flickor måste täcka axlarna (inga toppar) och man får inte ha mini-skjorts :p Det här är mina klasser: Bänd,usa hissa,franska,matta,ekonomi, engelska och bollsport.
På fredag fick jag mitt skåp och dom har såndäna lås med siffror, tror ni att min IQ räckte till att få upp skåpet? Hehe nej inte utan hjälp.. men till mitt försvar så var det inte så lätt.
Vet ni en annan ganska komisk sak? Emilia är inte så vanligt namn här så de kallar mig Miss Amelia Earheart (första kvinnan som flög över Atlanten) :)

Ha en bra skolvecka! Study hard! 

Kram


2 kommentarer: