Emiliahelena's

Emiliahelena's

onsdag 29 augusti 2012

This is why los americanos are fat

Alla har matrum i sina hus som man får plocka vad man vill ifrån! Inte undra på att man blir fet! 
Där finns allt! 100 olika sorters snacks, muror, peanut butter, mac&cheese, och massor med ohälsosamma produkter. 


Andra skolveckan är i gång, det känns som om jag skulle ha varit här mycket längre. Jag vet inte vad för skolor andra usa elever har gått i men jag har ingen easy skola! Och jag har massor med läxor, speciellt i franska som jag tar en IB-kurs i... (för dom bästa eleverna i skolan)
På måndag var jag till gymmet. Igår gick hela dagen till bandövning! Det har varit sämre väder nu pga Isak men den kom inte hit men vädret har varit sämre så vi marcherade i regnet.. kul... vi har första fotbollsmatchen på fredag så vi måste öva. Idag hade vi övning efter skolan och snart skall jag på länk. I morgon måste jag antagligen läsa lite läxor och på fredag har vi som sagt första fotbollsmatchen som vi spelar på (de kallar jenkkifutis till fotboll och det vi kallar fotboll kallar dom soccer) så hela fredagen far till det och på lördag far vi iväg med familjen till Tallahassee.


Ha de så braa hörni :) Vi hörs när jag kommer tillbaka.

Zeus, min nya bästa vän 


P.s jag hade bestämt mig för att inte skypa med någon före det har gått en månad men jag skypade med sara på lördag och märkte att det gick bra så nu får man ringa fritt fram om vi bara hittar en tidpunkt som passar båda!

6 kommentarer:

  1. din skype? :D /heidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emilia Mattsson heter ja noo :D ja har en bild^^

      Radera
  2. okeeej braa :D !

    SvaraRadera
  3. Hur gammal är du? Är du alltså på high school utbyte eller universitetsutbyte? :) Låter intressant och lycka till i fortsättningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag är 17 år i mina bästa dagar;) Jag är alltså på high school utbyte. En mycket intressant upplevelse. Tack så mycket! Lyck till åt dej också :)

      Radera