Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 26 augusti 2012

Weekend # 3

Halloj kära vänner!

Hoppas ni hade ett kul veckoslut, jag hade!  
Det blev ingen bowling på fredag för killen som ordnade det var sjuk.. I stället var vi och äta på en japansk restaurang och det var jätte gott! De tillredde maten framför oss så det blev som en show och kocken var superduktig! De hade eld och knivarna flög osv.
På lördag var jag med några kompisar på bio och se "The campaign". Den var helt bra, humor, jag tyckte om budskapet, hur lätt man kan påverka människors hjärnor med reklam. Efter filmen åt jag min första FROZEN YOGURT, YAMMIE! I dag var vi till kyrkan på morgonen och sedan var vi till stranden! Den var superfin! Det var dåligt väder men ändå, wow!
På eftermiddagen var jag på bio igen med 2 andra utbyteselever och två pojkar från skolan, vi såg "Bourne legacy". Den var inte lika bra som de andra Bourne filmerna men helt okej utom att själva Bourne inte var med i filmen..
Nu måste jag göra läxor.. Lärarna är stränga med dem.. och de ger mycket läxor.. det är svårt att hitta motivation när jag vet att vitsordena jag får här inte räknas i Finland..

Det härjar en orkan för tillfället i Florida och det var nära att den skulle komma hit men tyvärr for den förbi (vi skulle annors ha fått ledigt från skolan..)

Ha en bra vecka!

sådär blå blev min tunga av en tickare :D

vågor

The beach! Man ser inget annat än kilometer lång sandstrand!

Det här är Reagan, min nya syster! Hon är 16 år.
Längdskillnad? Joo men det är jag ju van med, eller vad fia? ;) 
Det blåste därför va int håret så fint^^






7 kommentarer:

  1. Hej Emilia! Som jag skrev tidigare verkar det ju vara helt toppen där, och du verkar också trivas!! Och massor med nya upplevelser som vi också får ta del av i din blogg :) Ha det så jätte-bra, kramar från Anne & co

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEj!! tack tack! :) Ni ska också ha det super! Hälsa mommo & mofa!! Bamsekram

      Radera
  2. hello! va e din nya nummer? ja ble skit rädd nä ja hörde av orkanen o så sku ja texta ti dej o fråga om du e okej men kom på att du fått ett nytt nummer:o Men juvlit ti höra att du e okej! Du ska ha de super bra dit o upplev allt fö minskull o(; Puss&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HejjJ!!!
      min nya nummer e tyvärr bara för florida mänskor annors sku ja få så dyr räkning :s de e dyrare än i finland o ha liittymä här -.- men joo ja e okej, hit regnar bara :s egentligen sku de ha vari tufft o uppleva en orkan men :)) tack tack, ha de superduper dit! Puss o kram :))

      Radera
  3. De e jättekiva att läsa din blogg och om allt som du e med om där! Hoppas du har det bra! :D å tur att den där orkanen for förbi... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack tack!! :D på ett sätt tur att den for förbi men no sku de ha vari ganska tufft också ti uppleva en :p ha de braa! :)

      Radera
  4. Längdskillnad, jeje! ;D ja håller me Jenny, de e kiva att läsa:)Ha det super! kramar

    SvaraRadera