Emiliahelena's

Emiliahelena's

fredag 21 december 2012

Det är så härligt med jullov

Hej,

Det är en ny dag om 10 minuter här i Florida och jag lever ännu, wuhuu!! Tyvärr får jag inte delta i  "end of the world afterparty." Det skulle säkert ha varit en rolig fest med 58.000 deltagare enligt facebook.
Jag hade sista skoldagen före jullovet igår och det var en ganska onödig skoldag, vi gjorde precis ingenting. Två roliga saker hann ändå hända. Jag fick ut min engelska essä som jag nämnde i ett tidigare inlägg och jag hade 105% !! Högsta borde vara 100! Jag var så stålt över mig själv! Min första essä och jag förstod inte ens riktigt vad jag skrev om, dessutom berättade min lärares barnbarn att han inte ger så lätt bra vitsord! Den andra trevliga saken som hände var att vi hade "secret santa" med lunchgänget. Alla hade fått en person de skulle köpa en julklapp åt och sedan skulle vi gissa vem som hade gett presenten. Jag fick dushgel och en julgransprydnad.
På kvällen var jag på en 18-års fest.

Idag har jag haft sovmorgon. Halvdags for vi till Fleamarket med min hostmamma och vi köpte en akustisk gitarr och grönsaker&frukter för $50! Idag skypade jag också med pappa och Laila.
På kvällen tog jag en länkrunda och märkte att min kondition har gått upp (Y).
Efter det såg vi 2 filmer med Sydney och Parker, "Abduction" med Taylor Lautner och Click med Adam Sandler. Båda filmerna var bra. Jag gråter alltid i Click fast jag vet vad som kommer att hända.

Imorgon skall jag göra en god gärning och gå till ålderdomshem och ge blommor och julhälsningar till åldringar :)  Senare skall jag på ett christmasparty.


Life is good- Enjoy it while you can!

Jag vill bjuda er på 3 vackra bilder från FLORIDAs natur.


apelsinträd!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar