Emiliahelena's

Emiliahelena's

onsdag 5 december 2012

Livet är som en våge

Ett utbytesår är så givande. Man lär sig så mycket, man lär sig om andra kulturer och man lär sig om vad som är viktigt i livet. Om jag kunde välja skulle jag skicka iväg alla människor i världen i utbyte för man blir en klokare människa, eftersom man ser samma saker ur en annan kulturs synvinkel.

De senaste dagarna har jag:
-Sålt ljus för bandet
-lyssnat på jazzkoncert
-ätit på restaurang med mina vänner
-skypat
-spelat i en julparad
-skrivit en 5 sidors analys om Lincolns second inaugural address på engelska (tog mig 5 timmar)
-packat in presenter för barn som inte får några
-träffat min första hostfamilj
-druckit en mumsig smoothie
-lyssnat på julsånger
-sett en baseboll match
-skrattat så jag fick sjuka magmuskler
-lärt känna min nya hostfamilj bättre
-klätt julgranen
-gråtit
-njutit av värmen
-sovit i världens skönaste säng
-varit på länk
-känt mig djupt besviken på en person
-hört ett par andra sorgliga nyheter
-sett en rolig film
-spelat playstation med världens sötaste lillebror
-skrivit detta inlägg
+ 1000 andra saker jag inte kommer ihåg för tillfället.

Saker på kommande inom kort:
-födelsedagsfest
-välgörenhetsevenemang
-hissaprov
-fotbollsmatch(ame) i Jacksonville

Jag vill önska Finland en TREVLIG SJÄLVSTÄNDIGHETSDAG! Jag skall ha en trevlig dag i skolan då ni är lediga.
Jag tänker ta en liten bloggpaus tills jag får mera inspiration, kanske någon vecka eller så.
Ha det skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar