Emiliahelena's

Emiliahelena's

torsdag 28 februari 2013

Mindre än 12 timmar kvar!

Hej!
Okej jag måste uppdatera idag också. Jag har börjat läsa en massa nyheter i skolan pga att jag är uttråkad och tack vare min iphone och skolans wifi är det möjligt. Många av er läser säkert aftonbladet men jag har en video jag vill att ni ser och en artikel ni borde läsa.

titta på en rörande video här.
Nu när jag känner till den amerikanska kulturen var det extra snällt gjort av pojken från den andra skolan om man tänker på hur tävlingsinriktade de är här. En liten tår sökte sig till mina ögon.

läs artikeln
Jag tycker så synd om barnen där! Jag önskar jag kunde hjälpa. En hemlig dröm jag har är att resa till Afrika och jobba som volontär en tid. Jag tror det skulle vara en fantastisk erfarenhet som verkligen skulle kasta om värderingarna i ens liv. Jag vet inte om ni har läst Anna Tikums bok "Elfenbenshjärtat," hon är en borgåbo som bodde i Afrika som liten och när hon var äldre reste hon dit pånytt, i boken berättar hon om Afrika och det är jätte annorlunda där. Farligare.
På UK 2012 fick jag träffa Elisabeth Rehn och hon berättade att i de där länderna har kvinnor inte mycket makt alls, männen bestämmer allting. Jag tror jag skulle ha ganska svårt att finna mig i det.
Men det är ett äventyr jag skulle vilja göra i något skede.

Ha ett bra veckoslut, njut! I know I will.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar