Emiliahelena's

Emiliahelena's

tisdag 5 februari 2013

18!

Mitt första inlägg som 18-åring. Jag måste erkänna som varje år att det inte alls känns annorlunda. Speciellt eftersom jag är i USA kan jag inte dricka eller köra ännu. Jag vill tacka för alla gratulationer, blev jätte glad när jag läste vem alla gratulerade mig. Sedan märker man ju också vissa som man skulle vilja att gratulerade men inte gjorde, men i ett utbytesår märker man vem man påriktigt är vän med.

Jag skulle vilja påstå att min 18-års dag var min bästa födelsedag och definitivt min bästa skoldag härtills.

Jag fick höra "Happy Birthday to you" 6½ gång. Första gången på Super Bowl partyt på söndag kväll. För er som inte vet är SuperBowl den sista final matchen i amerikansk fotboll för den här säsongen.
När jag kom in till mitt klassrum på måndagen stod 3 av mina bästa kompisar där och sjöng för mig.
Sedan sjöng de i franska-klassen för mig och sedan sjöng min familj 3 gånger för mig. Plus att mamma sjöng halft för mig i skypekameran :)

Vi firade med att fara ut och äta till en japansk restaurang, var de lagar maten framför dig, super god mat och show på samma gång :)

Första kakan!

lyckligt födelsedags"barn"!

på restaurangen

FÖRSTA ALKOHOLFRIA DRINKEN

Go chef!

aaa yammie food, fried rice and beef and chicken

:) de sjöng på restaurangen

andra kakan!
fanns på min dörr när jag kom hem!


Sandra made me a scrap book, best present ever! Nobody never made me a scrap book before :)
Love you best friend! <3

AWESOME WORK

hehe fick en ny sportskjorta :D

JA VANN $10 :D!

o sen fick ja mera pengar också av både mamma o min familj här :)

mamma skicka från finland!! Tack mami!! Jag fick en chock att fazer har ändrat utseende, ingen ha liksom berätta de?! :D

mina kompisar hade bakat åt mig oreo-balls som vi åt på lunchen, dom var super goda!

Jag märkte också att 4 februari är en populär dag att ploppa ut från mammas mage, i Finland vet jag 3 som har samma dag som jag och här i Florida var det 3 som hade samma dag :) plus att i restaurangen kunde man höra 5 gånger "happy birthday to you.." :)

Love 
Emilia

10 kommentarer:

  1. Vadå sjöng halvt?;) Jag sjöng ju hela sången fastän jag var hes :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. okej, förlåt, det var mycket fint! :p

      Radera
  2. Svar
    1. tack! :) <3 hoppas du har allt bra! :)

      Radera
  3. Wau! Fina bilder! Hoppas du hade en fantastisk dag:) Jag har int ens märkt att chokon ha ändra utseende, oj! ;oo
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! :) de va myky bra :)) Hoppas du har de myky bra! :) kram

      Radera
  4. vitsi de låter som du sku ha haft en födelseda som du allti kommer att komma ihåg. Avundsjuk på dej dit :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. den va no minnesvärd jo! :D hoppas du har de myky bra, nea! :)

      Radera
  5. Vilken fantastisk födelsedag du hade <3 Man blir så glad av att läsa din blogg när du har det så bra där. H. A & co

    SvaraRadera