Emiliahelena's

Emiliahelena's

tisdag 12 februari 2013

God kväll (morgon i ert fall)

Ibland är det underligt att tänka att när jag går och lägga mig, börjar ni vakna upp där på andra sidan. 

Igår var jag på en konsert i skolan. Ett gymnasium från England var på besök i Florida och de uppträdde med deras jazzband och acapella grupp. De var jätte duktiga! Jag har faktiskt börjat uppskatta jazzmusik mycket mera. Instrument som jag förut satt under kategorin "nördiga" har helt ändrat, t.ex saxofon och trumpet är mycket fina instrument! Det skulle vara supertufft att kunna spela dem!
Acapella gruppen var helt super att lyssna till också, de använde ändast sina röster och det lät som ett band. Jag har aldrig förut hört något sådant i verkligheten. 
Jag måste ju också tillägga att det var trevlig omväxling att höra brittisk engelska. Jag gillar sättet hur de talar.

När man är i Amerika kan man verkligen inte undvika att det är vändag om ett par dagar. Butikerna är fullproppade av nallar, ballonger, kort, choklad mm. I skolan kunde man köpa rosor som delas ut till personer på vändagen. Jag köpte två som sänds till mina två vänner. 
Själv är jag påväg bort(som tur, jag var aldrig ett stort fan av vändagen), jag plus 150 utbyteselever kommer att spendera 4 dagar i Disney World. Det kommer att bli helt awesome! Smarta som ni är förstår ni att jag inte kommer att blogga förrän kanske på söndag kväll. 

Glad vändag alla kära vänner och familj! ♥

Puss&kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar