Emiliahelena's

Emiliahelena's

måndag 18 februari 2013

Happiest place on earth

=DISNEYWORLD

Jag har spenderat 4 alldelses fantastiska dagar i Orlando i Disneyworld! Det är en helt magisk plats och jag var med världens bästa sällskap! Du kan inte hitta coolare människor än utbyteselever!
Disneyworld i Orlando är antagligen lika stort som Borgå, jag skämtar inte!
Det finns 4 olika parker, alla är olika. Vi besökte alla och det var bara helt fantstiskt. Det är svårt för mig att förklara. Jag skall låta mina foton tala för sig själv.
En sak jag har lärt mig här är att älska (nej, jag talar inte om pojkvänskärlek utan kärlek till vänner,familj). Det mest sorgsna var på söndagen när vi sa hejdå åt människor vi kanske aldrig ser igen.
De människorna är min familj.

En klok människa sa en gång "it is better to be in love and break a heart than never be loved," citatet är egentligen riktat mot kärlek mellan par men jag kan relatera till det. Känslan av saknad är en av de värsta känslorna som finns men om "kärleken" är stor är de värda dem.

Jag har 500 foton men här är ett par:

DAG 1- Hollywood studios



Man kunde fara på "audition"

de hade en riktig tävling! Helt som påriktigt! 



VEM SÅ HANNA MONTANA MOVIE? huset fanns här

loooooooooooooooove


HERBIE

vi fick se riktiga filmeffekter, supercoolt!!!

pjäser!

DAG 2- Magic Kingdom

JACK SPARROW


DAG 3- EPCOT




Jag har aldrig varit lika stålt över Finland som när jag gick upp till scenen med en stor finsk flagga och nationalsången spelade!!! Salen var full av människor från hela världen <3


SWIZ and BRAZIL<3

Jag såg de vackraste fyrverkerierna EVER!



DAG 4- ANIMAL KINGDOM


<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3< 3

                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar