Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 3 februari 2013

This week

HEj!

Nu skall jag ta och berätta vad som hände den här veckan och efter det tror jag att jag är färdig med att "catcha up" med vad jag har gjort, i alla fall det viktigaste.

På måndag tittade jag och Sydney på "The Bachelor," det är den enda "kärleksserien" jag följer med, alla är bara så perfekta i den serien och det är ganska humoristiskt att se hur flickorna strider om bisin.

På tisdag tittade vi på "Pretty Little Liars." Oooh det är spännande för tillfället.

På onsdag blev det "American Idol," jag diggar inte riktigt domarna det här året.. Före det for jag och Elena till gymmet.

På torsdag skypade jag med söta Låtta, vi hade inte sett varandra på 188 dagar!
På kvällen for jag och Sandra och kolla på pojkarnas korgbollsmatch i skolan! Det var kiva, jag gillar att se på korgboll, det är en snabb sport!

På fredag hade vi gäster i huset, jag träffade Mr. Goldenboy. Han var 15 år, såg ut som 18, bästa vitsorden i skolan, på väg att bli en professionell baseball player, tycker om att läsa, fotografera, se på stjärnor och han är supergullig mor sin flickvän! Se det finns nog vissa "tv-pojkar" i verkligheten.

På lördag spenderade jag första halvan av dagen med Sandra, vi chillade bara.
På kvällen var jag på ett "Sweet 16" party, det var superskoj! Jag hade inte så hemskt höga förväntningar men roligt blev det! Det gulligaste på kvällen var när födelsedagsbarnet hade ögonbindel och sedan körde hennes föräldrar hennes nya bil fram till henne! (I USA får dom körkort som 16-åring)

Idag är det min sista dag som 17-åring och vi har ett SUPER BOWL-party i huset. Egentligen firar jag super bowl för att det är den sista amerikanska fotbollsmatchen det här året :D jag är inte ett stort fan..





cheerleaders!



Vi stalka honom lite, han var supersöt! :D


Jag träffade min vän från Track. Ajjo btw, jag slutade med det för det var inte min juttu. Amerikanerna är 15 gånger mera tävlingsinriktade än i Finland så jag hörde inte riktigt in. Plus att det kommer att bli varmare snart och jag kan inte träna i hetta, min kropp är inte van med sånt.

Så ser skåpen ut.

Vi har en kod vi måste sätta in, jag hade svårigheter i början att få opp mitt lås :D

Ha det bra,
Amelia (så vill alla skriva mitt namn här)


Här är ännu en video från Sea-camp. Ni är säkert redan trötta att höra och se foton från lägret men om ni är, så synd för er! Ni behöver inte titta på videon :D

2 kommentarer:

  1. vad e tids skillnaden mellan Finand oxh där du bor?

    SvaraRadera