Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 14 juli 2013

En vecka

Så fort en vecka går. Speciellt när jag jobbar varje dag och bara har kvällarna lediga går tiden snabbt. Jag är tacksam för mitt jobb för många orsaker. Jag jobbar på Postbacken som guide/cafétant. Jag har fått spendera massor med tid med Fia, en gammal barndomsvän och jag har inte haft tid att tänka och sakna Florida så mycket. Mest smyger Florida-tankar in i min hjärna på kvällen före jag skall lägga mig. Jag vill inte tänka eller känna saknad, men inte heller förtränga mina fina minnen. Idag vaknade jag upp med min dator i sängen, jag hade visst somnat med den framför mig. Jag kände mig bättre på morgonen än vad jag gjorde på kvällen före jag somnade. Jag gick till jobbet och möttes av ett ljuvligt äldre par från Nya Zealand som väntade på att bli guidade på Postbacken. Jag fick tala engelska med dem och kvinnan var en av de hjärtligaste fina damerna jag någonsin träffat. Jag har saknat att bara tala med någon jag inte känner så mycket, sådant som hände i Florida hela tiden. Made my day! Bless her. Man måste hitta de små delikatesserna i vardagen som gör livet fint. Min nästa glada stund var när en gubbe kom på picknik med sin fru och sedan senare kom hans dotter med hennes familj och de sa att de skulle överraska honom på hans 60 års dag. Det hade inget att göra med mig men jag blev otroligt glad för hans skull. Efter jobbet fick jag äntligen träffa pappa som hade varit och segla i en vecka och sedan till sist var jag och springa samma runda som jag sprang förra sommaren och den hade inte ändrats alls, det kändes skönt att springa där på sandstigen. Människorna som jag träffade på vägen hälsade inte och jag saknade Floridas vägar men den finska luften kändes skön i mina lungor. Det var ingen vits för mig att titta efter scotrarna som körde förbi om det skulle vara någon jag kände för de flesta kör bil nu, något jag ännu tycker är konstigt och vuxet.

Jag är ensam en vecka nu när mamma och Elin for till en stuga så igår var några av mina vänner här och vi hade en liten grillkväll, det var så trevligt att se dem igen, puss.









Lycka till Linda! Hon far som utbyteselev till Australien! Jag är avundsjuk, hennes äventyr börjar nu! hennes blogg hittar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar