Emiliahelena's

Emiliahelena's

tisdag 13 augusti 2013

Tartu part II

På fredag startade jag tidigt med bussen mot Helsingfors var jag tog båten över mot Tallinn och fortsatte därifrån med buss 2½ timme mot Tartu, var Linda bor. Hon kom emot mig och det var så härligt att ses igen. Vi konstaterade att vår engelska var styv i början men sen gick det enklare och det var så kul att prata med samma accent. Vi mindes alla goda tider och saknade våra gemensamma vänner. Hon visade sin fina stad till mig, som är Estlands största studiestad. På kvällen fick jag träffa hennes vänner(se förra inlägget). Nattlivet där var så bra eftersom det var en studiestad så en massa unga människor och många barer. Vi hade superroligt. Jag var där fredag och lördag. Staden var mycket fin och Linda bodde helt i centrum. Jag älskade att få se den riktiga estniska kulturen eftersom jag hängde med lokalbefolkningen, man ser staden från en helt annan synvinkel. Esterna festar jätte länge, på söndag när jag for iväg med bussen klockan 10 slutade de först och de gick och sova efter att de följt mig till bussen. Jag var mycket positivt överraskad av resan, den blev mycket bättre än väntat! På söndag var jag smått trött eftersom jag inte hade sovit typ alls. På söndag hade jag också lite tid för mig själv som en turist i Tallinn förrän båten gick.




everybody is equal.

filmfestival!!

vi såg på utebio "the Perks of being a Wallflower"  good movie!

American breakfast

sku ja passa i blont?








National Geographic dendär ramen på tidningen :)


5 EURO!!!!

<3

mittiallt ble ja liten?

prettyyyy

Tallinnnnn


Thank you for the trip!! I'll be back one day.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar