Emiliahelena's

Emiliahelena's

torsdag 17 oktober 2013

Helande

Jag har kommit hem från barnlägret. Det var precis vad jag behövde, det helade en del av min kropp&själ. Kroppen för att jag åt hälsosamt, jag älskar att vara på läger när man går ner i vikt utan att behöva göra någonting. Själen för att barnen som var på lägret var ljuvliga! Jag fick skratta mycket åt deras fåniga saker, små barn lyssnar på dig otroligt mycket, man måste riktigt tänka på vad man säger. Barnen babblar hela tiden på och man behöver inte komma på något att tala om. Det bästa är nog ändå när de kommer och ta din hand, strider om vem som skall få hålla dig i handen och sitta bredvid dig. Den bästa känslan är när barnet springer mot dig och hoppar upp i din famn. Jag kunde nästan förstå varför barn är det bästa som kan hända åt en människa. De 3 dagarna gav mig en otroligt fin glädje som jag behövde. Jag är mycket tacksam och saknar barnen. Vidare så är läger så mycket annorlunda än vardagligt liv, jag gillar det så mycket, jag skulle vilja leva hela mitt liv på ett läger.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar