Emiliahelena's

Emiliahelena's

tisdag 29 oktober 2013

Jag är så jävla förbannad

Vafär skall jag ha så dålig tur med matematiklärare? Varför, varför, varför? Jag brukar säga att man inte skall skylla på lärare om det går dåligt för en i ett ämne men nog har ju läraren en effekt på intresset för ämnet, speciellt i matematik är det viktigt att ha en bra lärare som kan lära bra. När jag gick på nian hade jag en dålig matematiklärare. När jag började ettan på gymnasiet började jag med lång matematik och fick en dålig lärare, det gick så dåligt att jag bestämde mig för att byta till kort matematik det här året. Där kom min otur fram igen, vem månne jag inte har i min första kort matematik-kurs? Samma lärare som jag hade i lång matematik. Så matematiklektionerna har inte egentligen ändrat så mycket för mig, fortafarande sitter jag frustrerad hela timmen över att jag har så dålig tur medan läraren talar till tavlan istället för klassen, dock sitter jag nu 15 min längre. Fortfarande sitter jag och lyssnar på honom, informationen går in genom ena örat och ut genom det andra. Som tur är själva matematiken lättare nu så den är lättare att förstå på egen hand. Jag är inte superbra på matematik men om jag förstår hur det skall göras är jag okej, jag är bara så frustrerad för jag undrar om jag fortfarande skulle ha långmatematematik om jag hade haft en annan lärare från början som hade gett mig en bättre grund och behållit mitt intresse. Nu hör matematik till mina sämsta ämnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar