Emiliahelena's

Emiliahelena's

onsdag 30 oktober 2013

The Sunshine State

Florida, känns så avlägset, så längesen. Jag har inte haft så stora saknadskänslor, kanske mindre än vad jag trodde att jag skulle ha. Nu på senaste veckan har de mer börjat komma fram, det finns säkert vissa orsaker och en av dem är att jag skulle skriva ett stycke om året till årsboken. Det är psykiskt tungt att gå igenom hela året, jag orkade inte ens med det så jag skrev bara om början och slutet. Varför kommer känslorna nu efter tre månader? Jag hatar den där ledsamma känslan som inte går bort, kanske jag försökte förtränga den tidigare, eller jag hade för bråttom med allt annat viktigt jag skulle göra här i mitt hemland. Jag har inte så mycket kontakt som jag skulle vilja ha med människorna jag lärde känna då, det finns bara inte tillräckligt med tid. Samtidigt känns det är onödigt att sakna, det kommer ändå aldrig någonvart för det kommer aldrig att bli detsamma igen. Jag hoppas alla har det bra.



2 kommentarer:

  1. Åå, älskar att läsa din blogg, den ger mig kraft hit i england :')
    ditt år i florida verka vara så super, jag vill också att det känns sådär för mig när jag kommer hem, fast joo, de e hemst att sakna...
    :D kraam sirke

    SvaraRadera
  2. Tack lilla vän!!:) Ja förstår dejj!! :) O ja tror verkligen du kommer o tycka så sen!! Int tyckte ja så mycket om mitt år heller före först sen efter julen! :) styrkekramar dit! o have fun!! KRAM

    SvaraRadera