Emiliahelena's

Emiliahelena's

tisdag 5 november 2013

5.11

Dagen började urdåligt, redan när klockan ringde orkade jag inte alls stiga upp, jag hörde regnet som smattrade på fönstret och jag visste att inom en halvtimme skulle jag sitta på scootern och bli våt. När jag äntligen steg upp hann jag bara sätta på första bästa kläderna, borsta tänderna och sedan iväg. Första timmen skulle vi skriva en engelska uppsats, i min egen åsikt var den här uppsatsen den bästa jag någonsin skrivit. Dagen fortsatte och regnet fortsatte och mitt dåliga humör glömdes stundvis bort. Sedan kom vi till halva dagen med filosofi, ett ämne jag inte ens förstår varför vi måste läsa det. Det visade sig att vår lärare är en liten, kattälskande kvinna i sina äldre år som matar mössen i sitt hus, i alla fall fick vi ett gott skratt. Jag for hem, det regnade fortfarande.. Fem före att jag tänkte ge upp och inte fara på min jumpa idag men sen for jag ändå, och tur det! Vi hade min gamla jumpalärare som är superbra och ännu till på köpet var Sophie och min småkusin Mellie där. Jag fick höra av Mellie att det lönar sig att fara till gymmet i Sibbo, superbilligt där ju. Det är alltid lika roligt när du träffar människor på sådana ställen som du inte hade väntat dig. Imorgon börjar jag en timme senare för att abina skall till Helsingfors och min lärare skall med, wohoo bra att vara tvåa! Imorgon är det också halvbulledag= jag har klarat av halva min gymnasietid! Imorgon borde jag också anmäla mig till min första studentskrivning..
Ett semmonen päivä tänään.







Godnattkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar