Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 3 november 2013

TILLSAMMANS

Hej alla kära!

Jag har kommit hem från ett veckoslut i Toijala var jag har varit på HD, och nej det betyder inte högsta domstolen utan inget mindre än det kära veckoslutslägret Höstdagarna. Höstdagarna ordnas varje år och i fjol missade jag det pga en resa jag gjorde så i år kändes det otroligt skönt att få uppleva HD igen. Temat i år var "tillsammans" och det var 600 deltagare från hela svenskfinland. Det här veckoslutet lärde jag mig bland annat att ålänningarna påminner mycket om svenskar, spela kortspelet "Pidro," mera om människohandel och hur det är attt vara gruppledare. På fredagkväll var det en frågesport och jag, en sibbo- och Pernåbo bildade ett lag för vi hör till Domprosteriet och vi tog hem vinsten! Eftersom det är 2 år som jag senast var på detta läger har jag blivit äldre och hörde till de äldsta deltagarna, annat som hade ändrat var att jag var utsedd att vara gruppledare över Borgås flickor tillsammans med Sara, det var fint att UV gav oss så mycket tillit. Det var ett fint, lyckat veckoslut och jätte roligt att träffa människor som man inte ser hela tiden!  Tack och gonatt!

Bussresor är alltid lika kul!
Uppträdanden!
Ljuständning på gravgården, känns så bra! Glad allhelgona!
Som jag påpekat förut så går tiden snabbt och mittiallt satt vi på bussen hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar