Emiliahelena's

Emiliahelena's

fredag 15 november 2013

Vuxen

Vad är egentligen att vara vuxen? Enligt den finska lagen är du vuxen som 18-åring. Vad betyder själva ordet vuxen? (vuxen=växt upp?) Jag är 18 år men känner mig inte som en vuxen, och andra sidan inte som ett barn heller. Men idag när jag körde min bil till posten, för att hämta ett paket, kände jag mig vuxen. När jag körde till matbutiken, parkerade, gick in, handlade och betalade själv med den lön jag förtjänat från mitt jobb kände jag mig vuxen. När jag körde hem stannade jag vid R-kiosken och gick in för att köpa en Lotto- och Keno kupong kände jag mig vuxen. Inte minst när jag skjutsade mamma och medan jag väntade på henne gick och köpte ett ljus till gravgården för min gammelmormor kände jag mig vuxen. Är det här vuxenhet? Handla mat och köra bil? Ha ansvar?
Livet är bra lustigt, utan att man hinner blinka har åren gått så att man redan är så gammal att man ses som en vuxen.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar