Emiliahelena's

Emiliahelena's

tisdag 14 januari 2014

Jag tycker om mitt jobb

Hejsan,

Idag var jobbturen dagens höjdpunkt. Jag tycker faktiskt mycket om mitt jobb, visst är det tungt ibland, jobbiga kunder finns, tråkigt att tala med 20 olika kunder om samma väder, och om jag inte är på bra humör är det inte roligt att låtsasle. Ändå kan många kunder få mig på så bra humör. Vi har många stamkunder som kommer så jag ser samma människor flera gånger i veckan. Jag kan inte säga att jag känner dem och kan inte kalla dem mina vänner, men på ett sätt så hör de ändå till mitt sociala liv. Jag tycker om jobbet för att det finns alla åldrar som kommer in dit. Jag tycker om när kunderna frågar hur jag mår. Jag får tala finska,svenska och engelska. Idag kom en ung man från Ungern in och vi talade en stund på engelska. Idag fick jag en man som verkar som en ganska tystlåten människa börja tala med mig om hans jobb. Jag tycker om att ge ett glatt hej och leende åt en gammal människa eller yngre, att säga ett glatt hej till en person som man märker att är jätte blyg och skall titta bort, försöka gissa om en människa talar svenska eller finska. Mina damer och herrar, det finns faktiskt en liten skillnad på klädstilen mellan svenska talande och finska talande har jag märkt, ibland är det lätt att gissa, speciellt bland män i 40 års åldern. Jag vet också ungefär hurdan typ av kund människan är genast när den stiger in i butiken, blicken och deras hej berättar mycket. Jag älskar också att hjälpa gamla människor att packa deras kassar. Jag vet inte vad jag skall kalla kunderna men de är mina butikskompisar.
Idag fck jag de här blommorna av en kund då han bad om förlåtelse 
för alla "jobbiga" kunder med glimten i ögat. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar