Emiliahelena's

Emiliahelena's

måndag 28 april 2014

Svensk Ungdoms 71:a kongress

På veckoslutet var jag i Åbo på SU:s kongress. Vi var ungefär 80 delegater och vi hade ett jätte trevligt veckoslut med bra debatt och beslut samt roliga kvällar. Min favoritdel var flickorna jag lärde känna som jag delade rum med, så fina människor Kimitobor är! En annan sak jag älskade på kongressen var att vi hade delegater från hela Svenskfinland. Det är roligt att höra hur annorlunda de talar i Åboland och Österbotten. På fredag var vi bjudna på cocktailkväll till Åbo stadshus och på lördag hade vi supé middag. Där emellan hade vi kongressessioner och utskottsarbete. Det var min första kongress och knappast den sista. Jag älskade också Åbo som en stad, kan inte vänta förrän jag får fara dit och studera!
TACK ALLA! SVENSK UNGDOM ÄR VÄRLDENS BÄSTA UNGDOMSFÖRBUND!
Om någon har lust att joina gå in här. Samtidigt behöver vi flera aktiva i Borgå! Om du är intresserad av Borgå SU, kontakta mig!

Stefan Wallin-gammal SU:are
Carl Haglund-gammal SU:are

supé
SU:s EU KANDIDATER: RÖSTA RÖSTA RÖSTA!
Niklas Mannfolk
Silja Borgarsdottir Sandelin
Amanda Böling

Röstning på G
Niklas Mannfolk- ordförande som avgick igår pga för hög ålder.
Han var en utmärkt ordförande!
Hela kongressgänget.

Bilderna tagna från Svensk Ungdoms facebook sida.


Glada Vappen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar