Emiliahelena's

Emiliahelena's

torsdag 26 juni 2014

Baby, it's cold outside

När man loggar in på facebook är det enda man får läsa "hejdå Finland," det känns som om alla reser bort till varmare ställen, bort från det här deprimerande kalla, gråa vädret. Min mamma och syster tog också "äkkilähtö" och reste till Turkiet medan jag stannade här och jobbade. Jag har bott ensam hemma nu en vecka och fått en massa gjort. Huset hålls faktiskt städigt när det bara är en person som råddar, jag får själv välja hurdan mat det finns i kylskåpet och det är alltid lugnt och skönt. Jag har tyckt att det har varit en intressant prövning att bo ensam och fast jag har njutit av det för det mesta har det också känts ensamt. Fastän jag har träffat vänner på dagen eller kvällen kommer man ändå hem till ett tyst, mörkt hem och man känner sig otroligt ensam i världen. Jag som alltid har tänkt att jag bra kan bo ensam när jag flyttar och studerar kom faktiskt fram till att det skulle vara jätte skönt att ha en rumskompis, så om ett år söker jag en boende buddy!

Trevligt veckoslut!


Här är en catchig, ganska gullig sång som jag har lyssnat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar