Emiliahelena's

Emiliahelena's

måndag 9 juni 2014

Du omsluter mig på alla sidor

Jag har hittat min favoritplats i den finska skärgården. Platsen heter Houtskär. Jag har idag kommit hem därifrån efter att ha firat en vecka som storesyster (en slags hjälpis) på ett skriba läger. Det var så skönt där, man visste ingenting om vad som hände utanför lägergården. Jag hittade den där gemenskapen som jag har saknat sedan Florida. Vi hade ett bra ledar-team och en fin grupp med konfirmander. Det bästa var att jag hittade min tro igen, efter att den blivit "bortglömd" ett tag. Det var faktiskt en så avslappnande vecka att jag började fundera lite på mitt vardagliga liv och skall göra vissa förändringar efter det här. Men allt har sitt slut och med tungt hjärta sa jag hejdå till läger gruppen. Jag är tacksam att jag fick uppleva en så fin vecka.
Tack!

Sista kvällen när alla hade lagt sig gick jag ner till strandbastun och satt där en stund på bryggan och såg på det spegelblanka vattnet och lyssnade till fåglarnas kvitter. En av de skönaste stunderna det här året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar