Emiliahelena's

Emiliahelena's

onsdag 25 juni 2014

Prideweek

Argh, jag är arg. Lagutskottet förkastade den jämställda äktenskapslagen med rösterna 10-6. Varför? Jag har aldrig förstått varför homosexuella inte skulle få ha samma rättigheter som heterosexuella. Är vi inte alla människor? Om jag skulle vara homosexuell skulle jag ännu vara dubbelt argare för det här är orättvist! Ni som är emot den jämställda äktenskapslagen, på vilket sätt skulle den nya lagen ändra er vardag? Om du har ett bra svar kan du gärna kommentera! 

På lördag är det Pride paraden i Helsingfors och jag skulle jätte jätte jätte mycket vilja vara med och gå med i Svensk Ungdoms tåg men tyvärr har jag jobbtur.. 

På hösten röstar riksdagen om den nya lagen går igenom, enligt undersökningar stöder 65% av befolkningen den här lagen och I Sverige och Danmark har den redan gått igenom. Riksdagen borde ju vara folkets röst så på tanke på riksdagsvalet i april så BORDE DE RÖSTA FÖR DEN!

THANK YOU! EQUAL IS THE WAY TO GO.  #LIBERAL



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar