Emiliahelena's

Emiliahelena's

onsdag 12 november 2014

BORGÅBOR FÖRENA ER

NU ELLER ALDRIG! DE TÄNKER STÄNGA VÅRT BB!

Jag kan erkänna att jag inte har mycket bakgrundsfakta om saken så det här blir ett känsloinlägg snarare än ett debattinlägg. Kvoten för att en fölossningsavdelning ska få behållas är att det föds 1000 babyn/år. I Borgå föds det 900. C'mon! 900 är många. Jag vet att ekonomin är dålig men 100 födslar tycker jag inte att är en så stor siffra. Tyvärr hinner vi ju inte nu skaffa flera barn och gå och föda dem till Borgå BB. 
Jag som redan känner en viss skräck för att pressa ut ett barn ur mig i framtiden tycker att det skulle vara ännu mera skrämmande om jag skulle måsta åka hela vägen in till Helsingfors för att göra det. Plus att kommer de att garantera svensk service i Helsingfors...? Tänk nu på stackars Lovisa mammorna som får en ännu längre väg. Det skulle vara jätte skrämmande att föda i en bil och inte lika säkert.
Vi måste agera nu! Alla med och stå utanför Matkahuolto/Lundi på lördag klockan 12 för att visa att vi inte godkänner det här! 

Alla med!

Bilder från facebook och google

Om du ännu inte gillat "Bevara Borgå BB" på facebook, tryck här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar