Emiliahelena's

Emiliahelena's

torsdag 22 december 2016

Jullovstips

Nu sitter jag här på tåget mot Helsingfors och Borgå och lyssnar på julmusik. Underligt att det är julafton imorgon, det känns verkligen inte så.

Jag tycker om att göra saker och jag får mest gjort då jag har lite stress men sen när jag får ha ledigt är det också otroligt skönt. Jag och Mark har firat några dagar i Åbo nu, vi har tagit det lugnt och ätit gott. Vi har hunnit se på en ny serie (relativt ny) som jag vill tipsa er om ifall ni har ett tråkigt jullov. Jullovet är ett ypperligt tillfälle att bli up to date med sina serier eller kanske se en ny.

Narcos
Det är en dokumentärserie som baserar sig på äkta händelser av "kokain kungen" Pablo Escobar. Förstås är inte allt äkta för att serieskaparna har velat dramatisera serien. Jag visste mycket lite om Escobar då jag började se på serien, man läser inte så mycket om central och sydamerikas historia i grundskolan. Jag visste bara att serien hade fått bra vitsord av IMDb. Serien var mycket sevärd! Rekommenderar, spännande och lärorik!

Before the Flood
Jag skulle inte vilja kalla filmen för en dokumentär för ordet brukar skrämma bort folk men det här är en jätte bra dokumentär som handlar om klimatförändringen. Ögongodiset Leonardo Dicaprio har huvudrollen i filmen. Mycket intressant, lärorik och en riktig tankeställare! 

Enjoy!


P.s Äntligen får man säga HURRA till regeringen då studenthälsan får fortsätta efter vårdreformen och kommer att få börja användas av yrkeshögskolorna också. Det var på tiden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar