Emiliahelena's

Emiliahelena's

onsdag 1 mars 2017

C'est ennuyeux

Bonjour,
Idag hade jag franska prov. Det gick inte bra. Jag hade läst lika mycket som jag tidigare brukat läsa inför språkprov. Problemet är att min hjärna inte är lika skärpt längre, jag skämtar inte, jag önskar att jag gjorde det. Jag märker en stor skillnad i hur lätt jag lärde mig saker utantill i gymnasiet och nu några år senare. Det är hemskt! Samma ord som tog mig en gång att läsa igenom för två år sedan tar nu dubbelt längre att lära sig! Whyyyyyyyy, jag är inte färdigt utbildad ännu och nu kommer det inte att vara lika lätt att få saker att fastna. Jag trodde aldrig på när äldre sa till mig "det är så mycket svårare för vuxna att lära sig," men nu tror jag på det. Usch, vilken tråkig sak.

Annars har det ju varit en bra dag i rättvisans namn, då medborgarinitiativet för jämlik äktenskapslagstiftning träder i kraft idag. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar