Emiliahelena's

Emiliahelena's

måndag 17 april 2017

Sommaren kommer

Mitt sommarlov börjar redan om tre veckor, det känns inte så på grund av vädret men det märks i skolarbetsmängden och deadlines för att perioden håller på att komma till sitt slut. Den här sommaren trodde jag länge att jag skulle bli utan sommarjobb, jag har varit två år på Kårkulla men nu ville jag försöka få något i min egen bransch. Jag märkte snabbt att det är jätte svårt att hitta ett jobb relaterat till mina studier, men till sist fick jag en skypeintervju till Vasa stad. Jag ska i tre månader vara kontorsarbetare på avfallsnämnden för Vasa stad. Det känns jätte super för två orsaker, för det första så får jag praktik för min framtida arbetsplats och för det andra får jag och Mark vara tillsammans en hel sommar efter två års långdistansförhållande.
Efter en tung vinterdepression kändes sommarjobbet som en glädjepunkt i mitt liv och på grund av det ska jag göra det här till den bästa sommaren. Attityden till livet är allt har jag märkt, man bestämmer själv hur ens liv ser ut och det finns sämre men även bättre perioder. Må bra alla!

Här är en bild från vår resa till Rom i fjol, i år får det bli en annan destination :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar