Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 21 maj 2017

Första veckan

Vad snabbt en vecka har gått. På måndagen började mitt jobb på Vasa stad som kontorssekreterare för avfallsnämnden. Jag fick ett eget arbetsbord med dator och där har jag fått hjälpa med att arkivera olika avfallsbeslut, svara i telefontjänsten och skriva en rapport om avfallsslam. Avfall låter kanske inte som världens intressantaste ämne men avfallsförvaltning är intressantare än jag trodde. Jag ska också få lära mig att förbereda avfallsbeslut som chefen sedan skriver under. Avfallsnämnden sitter i samma hus som kommuntekniken så jag har fått lära mig lite om det också. Jag tycker att jag har lärt mig mycket om kommunal förvaltning under den första veckan och det är jätte fin praktik.

Efter jobbet har jag känt mig otroligt trött, antagligen för att jag inte är van med 8-16 arbetsdagar, tala finska mestadels eller pga. en ny boendeplats. Veckoslutet har varit skönt, jag hann träffa Sofia som åker tillbaka till Borgå för sommaren om två veckor, det var nice! Annars har jag och Mark bara tagit lugnt och sett på ishockey.

Gott @ Fondis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar