Emiliahelena's

Emiliahelena's

söndag 28 maj 2017

Telefonen och bilratten hör inte ihop

Jag tycker att det är tråkigt att jag behöver skriva det här inlägget för jag tycker att ämnet som jag vill ta upp är något som min generation lärde sig redan med mopeden och knapptelefonen; att man inte textar medan man kör. Ändå på något sätt har det budskapet glömts bort då snapchat, whatsapp och att man hela tiden måste vara uppkopplad till nätet blivit allt vanligare. Det gör mig riktigt arg då jag ser på mina snapchatstoryn och människor filmar då de kör och lägger stolt ut dem på internet. För att få fram snapchat på telefonen och filma en video har man i flera sekunder tagit bort blicken från vägen och trafiken. Varför? Jag skulle aldrig vilja stoltsera för mina vänner med att jag har halva min koncentration på telefonen medan jag kör. Det känns otroligt dumt att behöva skriva ner det här idag, men att telefonen har blivit så beroende att man inte kan lägga ner den till en liten stund är oroväckande. Jag skulle åtminstone inte vilja vara med i en bilkrock bara för att någon skulle ta en selfie.



1 kommentar: