Emiliahelena's

Emiliahelena's

måndag 24 juli 2017

Nötö

Under veckoslutet besökte jag ett ställe som jag inte hade besökt på kanske fem år, pappas stuga i Åbolands skärgård - Nötö. Nötö är en fantastiskt vacker liten ö (utan att göra för mycket marknadsföring för den, eftersom idyllet med den också är att där inte finns så mycket människor). Jag och Mark körde ner från Vasa till Åbo på torsdagen, såg på de majestätiska och mäktiga båtarna på Tall Ships race och körde sedan på lördag morgon till Nagu för att ta båten över till Nötö. Det var ett mycket avkopplande veckoslut och jag fick uppleva barndomsminnen igen, hälsa på min pappas släktingar, och min egen gudmor & gudfar hälsade också på med sin båt på söndag. Jätte kul! Om du undrar varför jag inte har besökt ön på fem år så är det för att man behöver ett helt ledigt veckoslut för det eftersom det tar länge att ta sig dig, man behöver en bil och på stugan finns ingen el. Men jag är jätte glad att det nu blev av och jag hoppas att jag & Mark gör besöket till en årlig tradition.

Nötö
Hihi, vi köpte likadana t-skjortor för att stöda bybutiken där.


Åbo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar